مهارت های زندگی

آموزش مهارت های زندگی

مهارت های زندگی

آموزش مهارت های زندگی

  • ۰
  • ۰

آنچه والدین باید بدانند

۱-مهارت تفکر خلاقانه در کودکان

تفکر خلاقانه به معنای تولید اندیشه و نوعی دیگر دیدن است که در آن، این انتظار وجود دارد تا کودک در مواجهه با مسائل در پی یافتن راه حل‏های نو باشد که کمتر کسی به آن توجه دارد. در این مهارت کودک می‏آموزد چگونه با استفاده از روش‏های جدید و تجربههای متعارف خود، فراتر از روندهای معمول به خلق راه‏حل‏هایی خاص و جدید بپردازد.

اغلب والدین با وجود یک فضای شگفت‏انگیز و بکر در محیط زندگی و تحصیل فرزند خود که بتواند به رشد و قدرت یادگیری آن‏ها کمک کند، موافق هستند و برای آن‏ها این‏که فرزندشان به طور مثال در محیط بازی از ابزارهای سرگرم کننده و در عین حال منحصر به فرد استفاده کند، امری جذاب می‏نماید؛ این رویکرد والدین را به این امر ترغیب خواهد نمود که به طور مثال از  یک خانۀ درختی کوچک در حیاط خانه یا وان کوچک پر از آب، دزدان دریایی و ساعتهای شاد و متفاوت کودکشان نهایت لذت را ببرند.  نیاز به بررسی مقاله اصلی است

تفکر خلاق

۲- توانایی برقراری ارتباط مؤثر در کودکان

قدرت ارتباط سازنده به معنای ظرفیت برقراری ارتباط، توانایی و تمایل به برقراری ارتباط با دیگران با مبادله ایده‏ها و احساسات است. نوزادان از زمان تولد، از طریق صدای گریه، علامت چهره مانند تماس چشم، لبخند‏زدن، خجالت و حرکات بدن، چون حرکت پاها در هیجان و یا پریشانی و حرکاتی مانند اشاره کردن ارتباط برقرار می کنند.

اکثر کودکان یاد می‏گیرند ارتباط برقرار کنند تا یک نیاز را برآورده کنند و یا ارتباطی با یک بزرگسال دوست‏داشتنی برقرار کنند. ایجاد ارتباط مؤثر، شامل مهارت گوش‏دادن فعال و گفتگوی سازنده میان کودک و هم‏سالانش، کودک و معلم، کودک و والدین، از جمله مباحث بنیادین در حوزه روانشناسی کودک است. تقویت این مهارت در میان گروه سنی خردسال زمینه را جهت بهبود سایر مهارت‏های فردی و اجتماعی در بزرگسالی نیز تقویت می‏سازد.

مهارت‏های ارتباطی کودکان در طول چند سال اول زندگی به سرعت رشد می‏کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی